Լաբորատոր աշխատանք
Sկես=T1=0,61վ
Sկես=T2=0,90վ
Sկես=T3=0,42վ
Aկես=2s/t2միջ=0,61վ+0,90վ+0,42վ=1,93վ։3=0,64վ
Լաբորատոր աշխատանք
Հավասարաչափ արագացող շարժման արագացման որոշումը․
Աշխատանքի նպատակը․ չափել այն արագացումը, որով շարժվում է գնդիկը թեք ճոռով։
Անհրաժեշտ սարքեր և նյութեր․ մետաղե ճոռ, պողպատե գնդիկ, վայրկենաչափ, պողպատե գլան, չափերիզ, ամրակալան։
Հավաքեցի փորձասարքը, հետո վերցրի գլանը և դրեցի ճոռի ծայրին և պողպատե գնդիկը բաց թողեցի ճոռի վրայով, և վայրկյանաչափով չափեցի գնդիկի շարժման արագացումը։
Փորձ 1․
t1=1,1վ
t2=1,14վ
t3=0,8վ
S=110սմ
tմիջ․1=t1+t2+t3/1,1վ+1.14վ+0,8=3,4
a1=2s/tմիջ․1=a1=2s/tմիջ․2=2*1.1մ./12վ2=2․2մ/վ
Փորձ 2.
t1=0,95վ
t2=0,93վ
t3=1,27
S=
Լաբորատոր աշխատանք
Հաշվարկման մարմին։ Շարժման հարաբերականությունը
Անհրաժեշտ պարագաներ՝ փայտյա չորսուն և թուղթ։
Փորձ՝առաջին
Փայտյա չորսուն դրեցի թղթի վրա և թղթի ծայրից դանդաղ ձգեցի։
1. Սեղանի նկատմամբ թուղթը և չորսուն գտնվում են շարժման վիճակում են։
2. Այս պարագայում ընտրեցի որպես հաշվարկման մարմին սեղան։
3. Թղթի նկատմամբ չորսուն դադարի վիճակում է։
4. Թղթի նկատմամբ սեղանը շարժվում է։
5.Վերջին երկու դեպքերում որպես հաշվարկման մարմին ընտրել եմ թուղթը։
6. Մարմինը շարժման թե դադարի վիճակում կախված է, թե որ մարմինն եմ ես ընտրում որպես հաշվարկման մարմին։
7. Այո կարելի է ասել։
Փորձ՝ երկրորդ
Փայտո չորսուն դրեցի թղթի վրա և կտրուկ քաշեցի։
1. Ձգելու ընթացքում սեղանի նկատմամբ թուղթը գտնվում է շարժման վիճակում։
2. Թղթի նկատմամբ սեղանը գտնվում է շարժման վիճակում։
3. Սեղանի նկատմամբ չորսուն գտնվում է դադարի վիճակում։
4. Այո, կարելի է ասել, որ չորսուն շարժվում է թղթի նկատմամբ։
Այս երկու փորձերից եկանք այն եզրակացության, որ շարժում և դադար հասկացողությունները հարաբերական են, և այն կախված է մարմնի ընտրությունից։
2. S=900մ Vմիջ = S/t=900մ/900վ = 1մ/վ
t=15ր=900վ
Vմիջ = 1մ/վ
Պատասխան՝2
3. V=108000 կմ/ժ V=108000կմ/ժ = 108000 1 կմ/ժ = 108000 1000մ/3600վ = 30000
մ/վ = 30000 մ/վ մ/վ
Պատասխան՝1
4. t= 1ժ = 3600վ V= S/t=33500/3600=≈9,3մ/վ
S=33,5կմ= 33500 մ
V= ?
Պատասխան՝4
5. S1=S2=S3=1կմ Vմիջ=S/t= S1+S2+S3/t1+t2+t3 = 3*1000/70+80+50=3000/200=1,5
T1=70վ Պատասխան՝4
T2=80վ
T3=50վ
Vմիջ =?
Լաբորատոր աշխատանք (երկու)
Չափանոթը դա մի չափող գործիք է, որոնք չափում են
կանոնավոր և անկանոն պինդ մարմինների ծավալները։ Ծավալը դա մարմին կամ հեղուկի զբաղեցրած տեղն է, ծավալի չափման հիմնական միավորը միավորների միջազգային համակարգը (Մ)1մ3։ Բազմակի և մասնակի միավորներն են՝ 1դմ3, 1սմ3, 1մմ3, 1կմ3. 1լ=1դմ3, 1մլ=1 սմ3: Ծավալը նշանակում են V տառով։ Չափանոթի մեջ լցված ջրի ծավալը` V=60մլ 1մլ։ Իմ չափագլանում լցված ջրի ծավալը V1 սկզբնական ջրի ծավալը 1մլ։ Թելով կապեցի անկանոն մարմինները և զգուշությամբ իջեցրի ջրի մեջ,
Լաբորատոր աշխատանք
Ես ունեմ չափանոթ, նախ ես ուսումնասիրեցի իմ չափանոթը։
Նրա չափման սահմաններն են հնարավորություն, դա գործիքի ամենանվազագույն և
ամենաառավելագույն արժեքները, որոնք արտահայտվում են թվերով, որոնք գրված են
նրբագծերի դիմաց։ Իմ գործիքի նվազագույն չափման արժեքը 0մլ է, իսկ առավելագույնը 150մլ։
Որից հետո ես պետք է որոշեմ իմ չափանոթի սանդղակի բաժանման արժեքը, դրա համար ես
սանդղակի վրա գտա մոտակա երկու գծիկներ, որոնց կողքին մեծության թվային արժեքներ
են գրված՝ (100մլ, 150մլ) այնուհետև մեծ արժեքից հանեցի փոքր արժեքը (150մլ-100մլ=50մլ),
որից հետո ստացված թիվը բաժանեցի դրանց միջև բաժանումների թվին(50մլ:25մլ=2մլ) այս
բոլորը կգրվի հետևյալ կերպ: Իմ գործիքի չափման սխալը, բաժանման արժեքի կեսն է պլուս-մինուսով։
Վ.Ի.Լուկաշիկի 1-ից 13-ը
1)Նշեցեք՛, թե հետևյալ բառերից որն է վերաբերում "Ֆիզիկական մարմին" հասկացությունը և որը՛ "Նյութ" հասկացությունը։
Ֆիզիկական մարմին- Ինքնաթիռ, Տիեզերանավ, Ինքնահոս գրիչ, աֆտոմեքենա․
Նյութեր- պղինձ, ճենապակի, ջուր
2)չեմ հասկացել
3)Ի՞նչ Ֆիզիկական մարմիններ կարելի է պատրաստել ապակուց, ռետինից, փայտից, պողպատից, պլաստմասից։
Ապակի-բաժակ, մոխրաման, պատուհան, աղաման, ափսե, հայելի, սեղան, դուռ։
Ռետին-գնդակ, կոշիկ, մատիտ։
Փայտ-սեղան, աթոռ, տաղտակ, մատիտ, գդալ, հացաման, քանոն։
Պողպատ-բաժակ, մոխրաման, ափսե, կաթսա։
Պլաստմաս-գրիչ, քանոն, խաղալիք, արդուկ, բաժակ, ափսե։
4)Ի՞նչ նյութերից են բաղկացած հետևյալ մարմինները․
Մկրատ-պլաստմաս, երկաթ, պղինձ։
Բաժակ-ապակի, պլաստմաս, պղինձ։
Ֆ․Գ․Օ-ռետին, ռեզին։
Բահ-երկաթ, փայտ, պլաստմաս։
Մատիտ-փայտ, պլաստմաս, միջուկ։
5)Ֆիզիկական մարմին-Կապար, Լուսին, սեղան, ուղղաթիռ։
Նյութ-նաֆթ, ռելսեր, ալյումին, սպիրտ, մկրատ, սնդիկ, պղինձ
Երևույթ-որոտ, ձյունաբուք, լուսաբաց, բուք, ձյան գալը, եռալ, ձյունահողմ, կրակոց, ջրհեղեղ։
6)Բերե՛ք մեխանիկական երևույթների օրինակներ։
Ինքնաթիռ, հրթիռ, ուղղաթիռ։
7)Բերե՛ք ջերմային երևույթների օրինակներ։
Սառը, տաք, եռալ, սառույց, հալվել, լավա։
8)Բերե՛ք ձայնային երևույթների օրինակներ։
Կրակոց, ձյունահողմ, որոտ, ամպրոպ։
9)Բերե՛ք էլեկտրական երևույթների օրինակներ։
Լույս, կայծակ, կայծակնահարություն, հոսանքահարություն։
10)Բերե՛ք մագնիսական երևույթների օրինակներ։
Որոտ, կայծակ։
11)Բերե՛ք լուսային երևույթների օրինակներ։
Լույս, արև, կայծակ, լույսի բացվել, աստղերի առկայծում։
12)Մեխանիկական-գունդը գլորվում է, գերանը լողում եմ, ժամացույցի ճոճանակը տատանվում է, ամպերը շարժվում են, աղավնին թռչում է։
Ջերմային-կապարը հալվում է, ցրտում է, ձյունը հալվում է, ջուրը եռում է։
Ձայնային-լավում է ամպրոպի դղրդունը, արձագանք, ամպրոպ, տերևները սոսափում են։
Էլեկտրական-փայլատակում է կայծակը, էլեկտրա լամպը վառվում է։
Լուսային-աստղերն առկայծում են, լույսը բացվում է։
13)չեմ հասկացել
Ֆիզիկական Մեծություններ։
Ֆիզիկական Մեծությունների չափումը։
Չափման սխալ։
Հարցեր և առաջադրանքներ:
1.Բերեք ֆիզիկական մեծությունների օրինակն էր:
Դրանք են` երկարություն, քաշ, ծավալ, ժամանակ, ջերմաստիճան, նյութի քանակություն, հոսանքի ուժ և լույսի ուժ և այլն:
2. Ինչ է նշանակում չափել ֆիզիկական մեծությունը:
Չափել ֆիզիկական մեծությունը` նշանակում է այն համեմատել նույնատիպ մեծության հետ, որն ընդունված է որպես միավոր:
3.Ինչ ֆիզիկական սարքեր գիտեք:
Չափաքանոն, չափաերիզ, չափագլան, վայրկյանաչափ, ջերմաչափ և այլն:
4. Ինչ է չափիչ սարքի սանդղակը:
Դրա միջոցով մենք իմանում ենք մեր կատարած չափումների տվյալները:
5. Ինչն են անվանում սանդղակի բաժանման արժեք:
Երկու հարևան գծիկների հեռավորությունը կոչվում է սանդղակի բաժանման արժեք:
6. Որն է սարքի չափման սահմանը:
Չափիչ սարքի սանդղակի ամենամեծ արժեքը կոչվում է չափման սահման:
7.Ինչից է կախված չափման սխալը:
Չափման սխալը կախված է բաժանման արժեքից:
8. Որն է կոչվում ուղղակի և որը`անուղղակի չափում: Բերեք օրինակներ:
Ուղղակի են անվանում են այն չափումները, որը կատարվում է չափիչ սարքի միջոցով: Օրինակ` ջերմաստիճանի չափումը ջերմաչափով, զանգվածի չափումը կշեռքով և այլն:
Անուղղակի են անվանում այն չափումը, երբ տվյալ մեծության արժեքը որոշվում է այլ մեծությունների ուղղակի չափման միջոցով. օրինակ` արագության որոշումն անցած ճանապարհի և ժամանակի չափմամբ:
Լրացուցիչ առաջադրանք
Տնային աշխատանք <Ֆիզիկա>
Լրացուցիչ առաջադրանք
Է.Ղազարյանի դասագրքից՝ կրկնել և սովորել էջ5-ից,մինչև էջ 16-ը,գրավոր պատասխանել էջ 16-ի հարցերին
Վ.Ի.Լուկաշիկի խնդրագրքից՝վարժություններ 1-ից 13-ը Վ.Ի.Լուկաշիկի 1-ից 13-ը
1)Նշեցեք՛, թե հետևյալ բառերից որն է վերաբերում "Ֆիզիկական մարմին" հասկացությունը և որը՛ "Նյութ" հասկացությունը։
Ֆիզիկական մարմին- Ինքնաթիռ, Տիեզերանավ, Ինքնահոս գրիչ, աֆտոմեքենա․
Նյութեր- պղինձ, ճենապակի, ջուր
2)չեմ հասկացել
3)Ի՞նչ Ֆիզիկական մարմիններ կարելի է պատրաստել ապակուց, ռետինից, փայտից, պողպատից, պլաստմասից։
Ապակի-բաժակ, մոխրաման, պատուհան, աղաման, ափսե, հայելի, սեղան, դուռ։
Ռետին-գնդակ, կոշիկ, մատիտ։
Փայտ-սեղան, աթոռ, տաղտակ, մատիտ, գդալ, հացաման, քանոն։
Պողպատ-բաժակ, մոխրաման, ափսե, կաթսա։
Պլաստմաս-գրիչ, քանոն, խաղալիք, արդուկ, բաժակ, ափսե։
4)Ի՞նչ նյութերից են բաղկացած հետևյալ մարմինները․
Մկրատ-պլաստմաս, երկաթ, պղինձ։
Բաժակ-ապակի, պլաստմաս, պղինձ։
Ֆ․Գ․Օ-ռետին, ռեզին։
Բահ-երկաթ, փայտ, պլաստմաս։
Մատիտ-փայտ, պլաստմաս, միջուկ։
5)Ֆիզիկական մարմին-Կապար, Լուսին, սեղան, ուղղաթիռ։
Նյութ-նաֆթ, ռելսեր, ալյումին, սպիրտ, մկրատ, սնդիկ, պղինձ
Երևույթ-որոտ, ձյունաբուք, լուսաբաց, բուք, ձյան գալը, եռալ, ձյունահողմ, կրակոց, ջրհեղեղ։
6)Բերե՛ք մեխանիկական երևույթների օրինակներ։
Ինքնաթիռ, հրթիռ, ուղղաթիռ։
7)Բերե՛ք ջերմային երևույթների օրինակներ։
Սառը, տաք, եռալ, սառույց, հալվել, լավա։
8)Բերե՛ք ձայնային երևույթների օրինակներ։
Կրակոց, ձյունահողմ, որոտ, ամպրոպ։
9)Բերե՛ք էլեկտրական երևույթների օրինակներ։
Լույս, կայծակ, կայծակնահարություն, հոսանքահարություն։
10)Բերե՛ք մագնիսական երևույթների օրինակներ։
Որոտ, կայծակ։
11)Բերե՛ք լուսային երևույթների օրինակներ։
Լույս, արև, կայծակ, լույսի բացվել, աստղերի առկայծում։
12)Մեխանիկական-գունդը գլորվում է, գերանը լողում եմ, ժամացույցի ճոճանակը տատանվում է, ամպերը շարժվում են, աղավնին թռչում է։
Ջերմային-կապարը հալվում է, ցրտում է, ձյունը հալվում է, ջուրը եռում է։
Ձայնային-լավում է ամպրոպի դղրդունը, արձագանք, ամպրոպ, տերևները սոսափում են։
Էլեկտրական-փայլատակում է կայծակը, էլեկտրա լամպը վառվում է։
Լուսային-աստղերն առկայծում են, լույսը բացվում է։
13)չեմ հասկացել
Ֆիզիկական Մեծություններ։
Ֆիզիկական Մեծությունների չափումը։
Չափման սխալ։
Հարցեր և առաջադրանքներ:
1.Բերեք ֆիզիկական մեծությունների օրինակն էր:
Դրանք են` երկարություն, քաշ, ծավալ, ժամանակ, ջերմաստիճան, նյութի քանակություն, հոսանքի ուժ և լույսի ուժ և այլն:
2. Ինչ է նշանակում չափել ֆիզիկական մեծությունը:
Չափել ֆիզիկական մեծությունը` նշանակում է այն համեմատել նույնատիպ մեծության հետ, որն ընդունված է որպես միավոր:
3.Ինչ ֆիզիկական սարքեր գիտեք:
Չափաքանոն, չափաերիզ, չափագլան, վայրկյանաչափ, ջերմաչափ և այլն:
4. Ինչ է չափիչ սարքի սանդղակը:
Դրա միջոցով մենք իմանում ենք մեր կատարած չափումների տվյալները:
5. Ինչն են անվանում սանդղակի բաժանման արժեք:
Երկու հարևան գծիկների հեռավորությունը կոչվում է սանդղակի բաժանման արժեք:
6. Որն է սարքի չափման սահմանը:
Չափիչ սարքի սանդղակի ամենամեծ արժեքը կոչվում է չափման սահման:
7.Ինչից է կախված չափման սխալը:
Չափման սխալը կախված է բաժանման արժեքից:
8. Որն է կոչվում ուղղակի և որը`անուղղակի չափում: Բերեք օրինակներ:
Ուղղակի են անվանում են այն չափումները, որը կատարվում է չափիչ սարքի միջոցով: Օրինակ` ջերմաստիճանի չափումը ջերմաչափով, զանգվածի չափումը կշեռքով և այլն:
Անուղղակի են անվանում այն չափումը, երբ տվյալ մեծության արժեքը որոշվում է այլ մեծությունների ուղղակի չափման միջոցով. օրինակ` արագության որոշումն անցած ճանապարհի և ժամանակի չափմամբ:
Լրացուցիչ առաջադրանք
1.Որն է ֆիզիկական մեծություն
1.վայրկյանը 2.ատոմը
3.թռիչքը 4.սնդիկը
2. Որն է ջերմային երևութը
1.կապարի հալվելը 2.որոտը
3.գնդի գլորվելը 4.աղավնու թռիչքը
3.Որն է մեխանիկական երևութը
1.ջրի եռալը 2.որոտը
3. կայծակը 4.ճոճանակի տատանվելը
4.Որն է ձայնային երևութը
1.լամպի թելիկի շկացումը 2.մարմնի անկումը
3.տերևների սոսափյունը 4.մոլորակի շարժումը
5.Որն է էլեկտրական երևույթը
1.արձագանքը 2.էլեկտրոսալիկի տաքանալը
3.նետի թռիչքը 4.մարմնի լողալը
6.Որն է լուսային երևութը
1.ամպերի շարժվելը 2.որոտը
3.աստղերի առկայծումը 4.արտույտի երգելը
Է.Ղազարյանի դասագրքից՝ էջ 5-ից,մինչև էջ 10-ը
Վ.Ի.Լուկաշիկի խնդրագրքից՝վարժություններ 1-ից 13-ը
Ֆիզիկայի Ուսումնասիրման Առարկան։
Ֆիզիկական Երևույթներ։
Հարցեր
1.Ի՞նչ է բնությունը։
Բնությունն այն ամենն է, ինչը շրջապատում է մարդուն՝ ջուրը, օդը, հողը, ծառերը, կենդանիները, աստղերը, մոլորակները։
2.Ի՞նչ է բնության երևույթը։
Բնության մեջ տեղի ունեցող փոփոխությունները անվանում են բնության երևույթներ։
3.Ի՞նչ է նշանակում <<Ֆիզիկա>> բառը։
<<Ֆիզիկա>> բառը առաջացել է հունարեն է <<Ֆյուզիս>>՝ բնության բառից։
4.Ի՞նչ է ուսումնասիրում ֆիզիկան։
Ֆիզիկան ուսումնասիրում է մեխանիկական, ջերմային, լուսային, ատոմային, և միջուկային երևույթները, որոնք կոչվում են Ֆիզիկական երևույթներ։
5.Բերեք Ֆիզիկական երևույթների օրինակներ։
Ավտոմեքենայի շարժվելը, քարի ընկնելը, ջրի սառչելը, սառույցի հալվելը, ջրի գոլորշիանալը, կայծակը, որոտը Ֆիզիկական երևույթների օրինակներ են։
6.Թվարկեք ֆիզիկական երևույթների տեսակները։
Մեքենայի շարժվելը, տերևի ընկնելը, կայծակը, քարի ընկնելը։
7.Ի՞նչ է ֆիզիկական մարմինը։ Բերեք օրինակներ։
Մեզ շրջապատող յուրաքանչյուր առարկա կոչվում է Ֆիզիկական մարմին կամ պարզապես մարմին։
8.Ի՞նչ է նյութը։ Բերեք օրինակներ։
Այն, ինչից բաղկացած են Ֆիզիկական մարմինները, կոչվում է նյութ, օրինակ՝ երկաթ, պղինձ, փայտ, ջուր օջ և այլն։
9.Ի՞նչ է մատերիան։
Այն ամենը, ինչ գոյություն ունի տիեզերքում՝ երկնային մարմիններ, բույսեր, կենդանիներ և այլն, գիտության մեջ անվանում են մատերիա։
10.Մատերիայի ի՞նչ տեսակներ գիտեք։
Մատերիայի այլ տեսակի օրինակներ են լույսը, ռադիոալիքները։
11.Ո՞րն է Ֆիզիկայի հիմնական խնդիրը։
Ֆիզիկայի հիմնական խնդիրը շրջակա աշխարհը և այնտեղ ընթացող պրոցեսները բացատրելն է։
Комментариев нет:
Отправить комментарий