понедельник, 19 сентября 2016 г.

Շիիրվանզադե ,,Արտիստը,, Երկրորդ մաս


Մենք մտանք մի սենյակոր մի փոքր մեծ էրքան մի մեծ հավաբունԱյնտեղմութ
անկյունումպատի տակ երևում էր ինչ-որ բաննման անկողնակալիթե թախտիչգիտեմսինյորա Ստեֆանիայի հաղթանդամ
մարմինը թաքցնում էր նրան իմ աչքիցՄի քայլ առաջ գնալովտեսա հնամաշ վերմակի
տակ պառկած մի կնոջ դեմք:
 Նրա ճակատը կապած էր սև թաշկինակովաչքերը հառած առաստաղինՆա տնքտնքում էր ու ծանր հառաչումՆրա ոտների կողմում կանգնած էր “արտիստը”: Ըստ երևույթիննրա միտքը կլանված էր կամ մոր հիվանդությամբկամ մի ուրիշ հոգսովորովհետև մեր երևալը աննկատելի մնաց նրա համար:
-   Դե լավքիչ տնքտնքա, - ասում էր սինյորա Ստեֆանիան հիվանդին, - խոմ չես մեռնումՍովորական հիվանդություն է էլի վաղը կանցնիԲա-բա-բատես մոտդ ինչ պատվավոր հյուրեր են եկելՀամարյա իմ բոլոր  կավալերներն ու դամերըՏղա, - դարձավ նա Լևոնին, - երևի այդ դու ես անհանգստացրել մարդկանց:
Պատանին նայեց մեզչափազանց շփոթվեց և շտապեց սենյակի ընդամենը մի զույգ
ջարդված աթոռներն առաջարկել յոթ հյուրերից չգիտեր որ մեկին:
Պարոնը բժի՞շկ է, - հարցրեց հիվանդըերբ տեսավ ինձ:
-   Բժիշկ չէ, - պատասխանեց սինյորա Ստեֆանիանբայցերևիցավդ բժշկից լավ հասկանաՔո
հայրենակիցներից է
-   Հա՞յ, - գոչեց հիվանդը զարմանալովթե ուրախանալով չգիտեմ ևգլուխը դանդաղ բարձրացնելովնա նստեց անկողնում:
-  Հա՞յ, - կրկնեցի ես զարմացածորովհետև ինչ ազգի ասես սպասում էի այդ միջավայրումբացի հայից:
Այո, - ասաց օրիորդ Ռաիսան, - արտիստը ձեր հայրենակիցն էզարմանալի էոր չիմացաք հենց առաջին տեսնելուց:
Որտեղի՞ց եք, - հարցրեց հիվանդը, - խոմ Բեսարաբիայից չե՞քՈ՞չՕայդ լավ էշատ լավՕֆօֆօֆԲեսարաբիայի հայերը Աստված չունինգազաններ ենչեն ուզում ցավս հասկանալՏեր Աստվածոչ ոք ցավս չի հասկանումոչ ոք:
-   Էլի մի սկսիր հին երգդ, - գոչեց սինյորա Ստեֆանիան, - բավական է:
-   ՈչՍտեֆանիաչեմ կարող լռելսիրտս այրվում էԴու էլ մայր եսբայց զավակդ տղա
 չէՕհերանի իմն էլ աղջիկ լիներՉգիտես ինչ է անում նաՀոր նման տանջում է ինձ:
Պարոն, - դարձավ ինձ, - այդ փչացածն իմ միակ տղան էհասկանո՞ւմ եքմիակուրիշ զավակ չունիմԱստված
սիրեքխելքի բերեք նրանՆա հոր ճանապարհով է գնում
Սովորական գանգատներ են, - շշնջաց ականջիս Լուիզան, - ուշադրություն մի դարձրեք:
Ես նայեցի ԼևոնինԱմաչելուց նա երեսը դարձրել էր պատինմեզ չէր նայում:
Լուիզան մոտեցավ նրանբռնեց ձեռներիցերեսը դարձրեց յուր կողմըուղիղ նայեց
աչքերին բարեկամական, - ոչ ավելի, - սիրող քրոջ քնքուշ հայացքովԻնձ թվացոր այդ հայացքը թափանցեց մինչև Լևոնի
հոգու խորքըԵվ ո՞ւմ հոգու խորքը չէր թափանցիլ այն:
Լևոնը զվարթացավ և երախտագիտության զգացումով լեցուն աչքերով նայեց իտալուհու
երեսին:
-  Եթե օրինավոր որդի լիներ, - շարունակեց հիվանդըձեզ նման պատվավոր հյուրերին այսօր այս խոզաբնում
կընդունե՞րՏեսնո՞ւմ եքաթոռներ էլ չունինքԱնամոթի՞նչ ես ցցվել փայտի պեսՉե՞ս
տեսնում հյուրերիս:
Լևոնը կրկին անգամ սենյակի մի զույգ աթոռներն առաջարկեց մեզՆստել անկարելի էրայդ փոքրիկ սենյակում յոթ-ութ հոգի կանգնել միայն կարող էինԼուկրեցիա Կաֆարելլին երկար չդիմացավ օդի
սակավությանըդուրս գնացՉելլինին հետևեց նրանասելովթե “արտիստի” մայրը
մեռնելու ախորժակ չունի դեռկարիք չկար անհանգստանալու:
Նրանց դուրս գալուց հետո սենյակն այնչափ գոնե ազատվեցոր ես կարող էի դիտել շուրջսԱյնինչ որ տեսաինձ հաճելի զարմացում պատճառեց:
Մի անկյունում կախված էին աշխարհիս անվանի երաժիշտներինվագիչներիերգիչների ու երգչուհիների լուսանկարները հովհարի ձևով միմյանց միացրածՄյուս անկյունում
դրված էր մի փոքրիկ գրասեղանծանրաբեռնված զանազան էժանագին
գեղարվեստական իրերովԱյնտեղ տեսա ԲեթհովենիՄոցարտիՇեքսպիրի և Վագների կավյա կիսարձանիկները աղյուսի գույնովմի հաստ խեցեղեն շվիմի կոտրված սրինգ և ուրիշ այդպիսի պարագաներ:
Սեղանի առաջին պատից կախված էին մի կիթառմի մանդոլինա և մի ինչ-որ թատերական զգեստնման Ռիգոլետտոյի հագուստին:
Ամենահետաքրքրականը մի նկար էր պոլիտրայի վրաոր  ներկայացնում էր երկու
 պատանիների մենամարտությունը բռունցքներով մի փողոցային երգչուհու համար:
Աղջիկն ընկել էր մեջտեղ գզգզված մազերով և աշխատում էր բաժանել ախոյաններին
Տեսնո՞ւմ եք, - շշնջաց ականջիս Կավալլարոն, - երաժշտություննկարչությունպոեզիաոչինչ չի մոռացված:
Այդ միջոցին հիվանդը շարունակում էր գանգատվել:
-   Ահա երեք օր էառավոտներն էլ երեսը չեմ տեսնումՆա չի քնումՍտեֆանիաչի
քնումՉէ՞ որ կարող է հիվանդանալհետո ես ի՞նչ անեմո՞վ կպահի ինձԳիշեր-ցերեկ թատրոններում էՀոր ցավը որդուն է անցելԱնիծվի նրա գերեզմանըօրս
սևացրեց:
-  Էլի միևնույն գանգատները, - արտասանեց Լուիզան, - ինչպես չի հոգնում այդ կինըԵսամոլ
Արդարևհիվանդի աչքերի մեջ երևում էր եսամոլի հոգիթեև գեղեցիկ էին այդ աչքերն և
դեռ բավական վառվռունմոտ հիսուն տարեկան կնոջ թառամած դեմքի վրա:
Հրաժեշտ տալիս նկատեցի մի բանԿավալլարոն թաքուն Լևոնի ձեռքի ափի մեջ սեղմում էր մի ոսկե դրամպատանին հրաժարվում էր ընդունելԱյդ ժամանակ բարիտոնը քայլերը դանդաղեցրեցմնաց սենյակումթույլ տալովոր Լևոնը մեզ ուղեկցի:
Սինյորա Ստեֆանիան համառոտ պատմեց ինձ Լևոնի մասին հետևյալը:
Նրա հայրը եղել է թատրոնական վարսավիր և չափազանց գեղարվեստասեր:
Համեստգլուխը քարշ արհեստավոր հանկարծ անձնատուր է լինում հարբեցողության
կործանիչ ախտին և ոչ առանց պատճառիՊարզվում էոր անհույս սիրահարված է մի
երգչուհու վրաԿուլիսների ետևում շուտով նա դառնում է ընդհանուր կատակների ու
ծաղրի առարկաԱրտիստներից սկսած մինչև վերջին թատերական ծառան ծիծաղում են նրա հանդուգն զգացման վրա դեպի մի գեղեցկուհիորի երկրպագուների թվում
անվանում են նաև տեղական քաղաքագլուխհայտնի միլիոնատեր ու բարեգործ հույն
Մարազլիին
Հալածանքներն ու ներքին վիշտը ներգործում են վարսավիրի վրա այնչափոր սրտի
դառնությունն օղու մեջ անգամ չի կարողանում խեղդելՄի օր նա ծեծում է ռեժիսորինորը ծաղրելիս է լինում նրա շինած մի կեղծամըանվանելով նրան “սրիկա”: Նրան զրկում են թատրոնական վարսավիրի պաշտոնիցԱյդ ժամանակից նա դառնում է օղու և
փողոցների անդառնալի սեփականությունըԵվ մի երեկո ոստիկանները գտնում են նրան մի ծառի տակձյունի մեջ թավալվածբերում են տունԵրեք օր չանցածմեռնում է տիֆիցթողնելով կնոջն ու զավակին ճակատագրի հաճույքին:
Այրինամուսնու արհեստից զզված ու տանջվածութ տարեկան Լևոնին հանձնում է մի
ատաղծագործի և ինքը սկսում ուրիշների համար ճերմակեղեն կարելԵրկու ամիս
չանցածմանուկն արհեստանոցից փախչում է ուսումնարանՆա սովորում է գրել-կարդալըԱյրին հանձնում է նրան հագուստեղենի վաճառատունՄանուկը չի մնում այնտեղՄի աներևույթ ձեռք մղում է նրան դեպի թատրոն:

Նա դառնում է աֆիշներ բաժանողօրական հիսուն կոպեկով և թատրոնների վերնահարկը բարձրանալու իրավունքովԱնցնում է կուլիսների ետևըկամաց-կամաց ծանոթանում է արտիստական աշխարհի հետԱյժմ բոլոր արտիստները ճանաչում են նրանբոլորին նա ծառայություններ է անումև բոլորը սիրում են նրան յուր
հեզության և աշխուժության համարՆա ոչ մի ներկայացում բաց չի թողնումմանավանդ իտալական խմբերի ներկայացումներըՆա ցերեկներն էլ թատրոնում է կամ նրա շուրջը:

Комментариев нет:

Отправить комментарий