пятница, 23 сентября 2016 г.

Շիրվանզադե "Արտիստը" Երրորդ մաս


Սինյորկզարմանաքեթե ասեմոր այժմ նա երբեմն ստեղծում է նորեկ անծանոթ արտիստիհամար փառք մեր քաղաքում, - շարունակեց մեր փոխարեն Լուիզան: - ԱյոայոսինյորՉելլինիմի հակառակեքայս ճիշտ էՆա ունի բազմաթիվ հույն և հրեա ընկերներորոնքզարմանալի հավատ ունեն դեպի նրա ճաշակը և սիրում են նրանԴրանք կլակյորներ չենոչ,այլ թատերասերներՉգիտեմգուցե նրանք կաշառում ենբայց Լևոնըոչերբեք չի կարելինրան կաշառելՍինյոր Կավալլարոճի՞շտ եմ ասումթե ոչ:
-   Նա ազնիվ է որպես նորածին և զգայունորպես քնարի լար, - արտասանեց բարիտոնը: -Նա իմ հանգուցյալ եղբոր տիպարն է
-   Բայց ինչպե՞ս է ստեղծում անծանոթ արտիստի համար փառք, - հետաքրքրվեցի ես:
-    Առաջին ծափահարությամբ, - ասաց   Կավալլարոն:
Չեմ հասկանում, - ասացի ես:
-  Սինյորերևի չգիտեք ինչ ասել է արտիստի համար առաջին ծափն անծանոթ քաղաքում:
Շատ բաներբեմն ամեն ինչԴուք թատերասեր եքնկատած կլինեք մի երևույթԹատերականսրահում նստող հասարակությունը հազիվ է վստահում առաջին ծափը տալ անծանոթարտիստինՇատ անգամհոգով հիացած երգչի երգովնա ամաչում է յուր հիացումը արտահայտելկարող են նրան անճաշակ համարելԲայց ահա օգնության է հասնում Լևոնը:Նա ազատ է հասարակական նախապաշարումներիցչի քաշվում առաջին ծափը տալ:Խումբը հետևում է նրա օրինակինԱյն ժամանակ հասարակությունը նույնպես ծափահարումէՄյուս օրը լրագրերը գրում են այդ ծափահարությունների մասինև ահա անծանոթ  արտիստի հաջողությունը ապահով է:
Եթեիհարկեարտիստը շնորհք ունի, - ավելացրեց Չելլինին:
-Այոիհարկե:
-   Բայց քո Լևոնը կարող է շատ անգամ անշնորհքին էլ տալ առաջին ծափը, - նկատեցԲորելլին:
-   Ներողություն, - պատասխանեց Կավալլարոնհեգնորեն ժպտալով, - մեր խմբի  վերաբերմամբ գոնե նա դեռ այդպիսի սխալ չի գործել:
Ես գուշակեցիոր Բորելլին դեռ չի արժանացել Լևոնի ծափին:
Վիճաբանությունը գուցե շարունակվերեթե կրկին ներս չմտներ ԼևոնըԱյս անգամ նրադեմքը բավական հանգիստ էր:
Նա հրավիրեց Կավալլարոյին մի անկյուն ևշշնջալով ականջինբաց թողեց նրա գրպանը մի  ոսկեդրամ:
Հետո իմացաոր մեր դուրս գալուց հետո նա իր մոր բարձի տակ գտնում է այդ դրամը:Հասկանում էոր Կավալլարոն պիտի դրած լինիվերցնում էբերումվերադարձնում  տիրոջը:
-  Համառ եսԼևոնհամառ, - գոչեց Կավալլարոնշփելով պատանու գլուխը հայրականսիրով: - Դե լավմի նեղանարնստիրմի փոքր խոսենքԴուիհարկե երեկ թատրոնումն էիր:
-  էի:
-  Հավանեցի՞ր ինձ
-  Իհարկե:
-  Ապա ինչո՞ւ երեսդ դարձնում ես ինձանիցԱկեղծում ես:
-  Սինյոր Կավալլարոերեկ դուք շփոթված էիք:
-  Ե՞սամենևինՍխալվում ես:
-   Ոչսինյորչեմ սխալվումԵրբ հանգիստ եքերբեք չեք շեղվումՄենք ամենքս իմացանք,որ ձեզ բարկացրել են:
-   Քեզ այդպես է թվացելՈչ ոք ինձ չէր բակացրելԱհա տեսա՞րԼևոնինձ դեռ լավ չեսճանաչում:
-   Լևոնը նայեց Կավալլարոյի աչքերին այնպիսի պարզ ու խելոք հայացքովոր կեղծել նրամոտ անկարելի էրԿավալլարոն ձեռքը դնելով նրա ուսինասաց.
-   Չես սխալվում բարեկամսերեկ ներկայացումից մի քիչ առաջ ես խոշոր վեճ ունեցա  ռեժիսորի հետ:
-  Ոչսինյոր Կավալլարոասացեք դիրիժորի հետ, - ուղղեց Լևոնը համարձակ:
Դու որտեղի՞ց իմացար:
- “Օ Կարլո” - ն երգելիսսինյոր Մարտինին կես տոն բարձր վերցրեց ձեզ շեղելու համար:
Սինյոր Մարտինին բոլորի վերաբերմամբ անաչառ էբացի իրանիցՌեժիսյորի պատճառով  նա ձեզնից վրեժ չէր առնիլՆա քինախնդիր է միայն յուր անձնական հակառակորդների դեմ:
Լսո՞ւմ եքսինյոր, - դարձավ ինձ Կավալլարոն ոգևորված, - այս պատանու բերանով խոսումէ ինքը երաժշտական բնազդը և դիտողական ձիրքը:
Լևոնը վեր կացավգլուխ տվեցշնորհակալություն հայտնեց մեզ մեր այցելության համար ևշտապեց դեպի դռներըԱյլևս նա այնքան գրավել էր ինձոր կամեցա անպատճառ հետըխոսել:
-   Հայերեն գիտե՞ք, - հարցրի եսերևիհայրենասիրական զգացումից դրդված:
Գիտեմ:
Նաինչպես և յուր մայրըխոսում էր ռուսերեն լեզվով տաճկական արտասանությամբ:Իտալացիներից միայն տանտիրուհիս և նրա աղջիկը գիտեին ռուսերեննաև Կավալլարոն:Մյուսների հետ Լևոնը խոսում էր իտալերեն:
Մի քանի հարցեր տվեցի նրան պարզ հայերեն լեզվովՆա ապշած նայեց երեսիս և ժպտաց:
Չե՞ս հասկանում, - դարձա ռուսերեն լեզվի օգնությանը:
-  Այդ լեզուն եկեղեցական է, - խոսեց նա տաճկերեն լեզվով, - իմ իմացած հայերենն ահա այսլեզուն է:
Ինձ համար նորություն չէ Բեսարաբիայի հայերի մայրենի լեզու չիմանալը:
Բայց առաջին անգամն էի պատահում մեկինոր տաճկերենը հայերեն էր համարում:
Ես խնդրեցի Լևոնին այցելել ինձ շուտ-շուտ և իմ կողմից խոստացա այցելել նրան:
Նա ինձ երկար սպասել չտվեցՀետևյալ օրն իսկ եկավ սենյակս և ուրախ-ուրախ հայտնեցթեմայրն արդեն առողջանում էՈւղիղն ասածես չէի հետաքրքրվում մոր վիճակովինձզբաղեցնողը որդու ճակատագիրն էր:
Երբ խոսք բաց արի թատրոնի ու երաժշտության մասինպատանին կերպարանափոխվեց,ինչպես կրակոտ սիրահարերբ խոսվում է նրա սրտի ընտրյալի վերաբերմամբՈգևորվածնկարագրեց յուր լսած երևելի երգիչների ու նվագիչների տաղանդըՎերջին յոթ տարվաընթացքում նա լսել է գրեթե բոլոր նշանավոր երգիչներին ու նվագիչներեիորոնք այցելել էինՌուսաստան Օդեսայի վրայով:
-Երևի դու էլ նվագում ես կամ երգում, - հարցրի ես:
-Ոչսինյոր:
-Երգելու համար ձայն չունիմ:
Իսկ նվագելու համար գործիքներ շատ ունիսսենյակումդ երեկ տեսա:
-Այոնվագում եմ մանդոլինա և կիթառ:
-Նոտաներ գիտե՞ս:
-  Սինյորինա Լուիզան սովորեցրել էԴուք լսե՞լ եք նրա երգեցողությունըՀիանալի ձայնունիԱյնպես չէ՞Այո՞Հավանե՞լ եքԻհարկե ով չի հավանիլՕ,  Լուիզային մեծ ապագա էխոստանում
Նա  լռեցհառաչեցհայացքը ձգելով դեպի անորոշ տարածությունԵս նրա դեմքի վրա  նշմարեցի հոգեկան գաղտնի տառապանքի արտահայտություն:
Խոստովանում եմայն ժամանակ նշանակություն չտվեցի նրա հառաչանքինԵվ մի՞թե կարող  էի երևակայել տասնյոթ տարեկան պատանու հոգին որևէ լուրջ վշտի ընդունակ:
-  Այդ բոլորը լավ, - ասացի ես, - բայց դու ինչ՞ով ես կերակրում քեզ ու մորդՉէ որ հայրդժառանգություն չի թողել:
Գործ շատ կա սինյորՊրագրամներ եմ ծախումստատիստի դեր եմ կատարում բեմի վրա,պոչ եմ բռնումԱխսինյորեթե միջոց ունենայիկսովորեի վիոլոնչել նվագել ու կմտնեի  երաժշտական խումբը:
Հիշո՞ւմ ես հորդԼևոն:
Իհարկեշատ լավ եմ հիշում:
Ասում եննա բարի մարդ էր:
Այո սինյոր,շատ բարի էրմիայն
Հարբում էր, - լրացրի ես պատանու խոսքերը:
-   Նա երբեք ինձ չէր ծեծումչէր էլ բարկանում վրասԲայց ոչմի անգամ բարկացավհիշումեմ
-Երևի չարություն էիր արել:
-  ԱյոԱյն ժամանակ նրա խանութն ահա այն անկյունի կապույտ տան ներքին հարկումն էր:Ամեն օր գնում էի այնտեղ կեղծամներ սանրում:
Մի օր նա տխուր էր շատՄի ժեներալ եկավ երեսը սափրել տալուՆրա մոտ միշտմեծամեծներ էին գալիսԵս վերցրի մի սանրվրեն քաշեցի մի թուղթ ու սկսեցիշրթունքներովս նվագելԺեներալը բարկացավ ու հորս հրամայեց ինձ դուրս անելԲայցհետոՀայրս մոտեցավականջս քաշեց ուվզակոթիս տալովվռնդեց դուրս:
Բայց հետոերբ ժեներալը գնացկանչեց ինձ ներսաչքերս սրբեցհամբուրեց ու ասաց. “Եթեդու կունենաս երաժշտական ընդունակությունինձ գրավ կդնեմքեզ չեմ թողնիլ առանցուսման”: Այոսինյորշատ լավ մարդ էրթեև հարբում էրՍինյորներեցեքո՞ր ժամն է:
-Տասնումեկ:
-  Օես ուշացաՆերողությունէլի կգամՁեր սենյակը լավն էԴուք ինձ գրքեր կտաքկարդալուայո՞Շնորհակալ եմՑտեսությունԱյսօր Կալաֆատիի բենեֆիսն էԹատրոնըլիքն է լինելուՊետք է գնամ պոչ բռնեմ:
-  Ես կամեցա հարցնելինչ ասել է “պոչ բռնել”, բայց Լևոնն արդեն չքացել էր:
Կալաֆատին ընտիր երգչուհի էր:
Գնացի թատրոն տոմսակ վերցնելուԿասի առաջ կանգնած էր գնողների մի երկայն շարքորհասնում էր մինչև փողոցի կեսըԵղանակը սառն էրխոնավանախորժՊիտի բռնեի շարքիվերջին տեղը և ամենաքիչը մի ժամ սպասեի մինչև հերթս հասներՈւզում էի վերադառնալտուներբ լսեցի իմ ազգանունըԴա Լևոնի ձայնն էրոր կարող էի ճանաչել հարյուրավորձայների մեջՆա կանգնած էր կասից մի քանի քայլ միայն հեռուերկու հարևանների միջևսեղմված:
Տոմսա՞կ եք ուզում գնել, - հարցրեց նա տաճկերեն:
Այո:
Եկեքտեղս բռնեքապա թե ոչշուտ չեք հասնի կասին:
-  Ես բռնեցի նրա տեղըՆա գնաց կանգնեց շարքի վերջումԱյստեղ միայն իմացաինչ ասելէ “պոչ բռնել”:
Լևոնը կանգնում էր շարքի ետևում ևերբ բավական մոտենում էր կասինյուր հերթը ծախումէր ցանկացողին հինգ-տասը կոպեկովՀետո դարձյալ գնում էր ու շարքի ետևում կանգնում:Նա ամեն միջոց գործ էր դնում թատրոնից չհեռանալու համարՆրա օդըկերակուրըկյանքը,ամեն ինչ թատրոնն էր:

Իմ հետաքրքրությունը այդ պատանու վերաբերմամբ արդեն այնքան մեծ էրոր աշխատում էի ամեն օր նրան տեսնել:


Комментариев нет:

Отправить комментарий